- Hoe Mercedes F1 reageerde op FIA-ingreep omtrent flexi-wingson 26 december 2025 at 16:00
Na het behalen van acht opeenvolgende wereldtitels bij de constructeurs begon Mercedes in 2022 het grondeffecttijdperk op achterstand. Het zogeheten zero-pod-concept was gevoeliger voor het porpoising-fenomeen en het team moest in de daaropvolgende seizoenen hard knokken om de aansluiting te vinden. Een van de oplossingen die het team onderzocht om de prestaties van de F1-auto te verbeteren, waren …Blijf lezen
- Interview: Hoe Collin Veijer bewogen Moto2-jaar omboog tot sterke slotfaseon 26 december 2025 at 11:30
Eind 2024 nam Collin Veijer na twee seizoenen afscheid van de Moto3, om zich op een nieuw avontuur in de Moto2 te storten. Het eerste jaar in de zeer competitieve klasse heeft hij inmiddels achter de rug, een jaar met de nodige pieken en dalen. “Ik denk dat het een rollercoaster van een seizoen is geweest”, bevestigt Veijer in een interview met Motorsport.com. “Er is veel gebeurd, er zijn …Blijf lezen
- Max Verstappen hoopte op ‘minder onzin’ in F1-regels 2026on 26 december 2025 at 06:30
De Formule 1 maakt zich op voor een nieuw tijdperk vanaf 2026. De nieuwe technische regels moeten uiteindelijk leiden tot betere duels op de baan, al zijn er sinds de aankondiging van het reglement ook de nodige twijfels geweest. Met name over de nieuwe krachtbron bestaan veel vraagtekens. Mercedes-teambaas Toto Wolff stelt dat het in theorie mogelijk is voor F1-auto’s om 400 kilometer per uur te …Blijf lezen
- Deze Hypercar-fabrikanten introduceren updates voor 2026on 25 december 2025 at 15:30
Het endurance-seizoen van 2026 staat al over een maand voor de deur, met de 24 uur van Daytona als eerste evenement waarin de prototypes uit de topklasse in actie komen. De meeste fabrikanten die actief zijn in het World Endurance Championship en het IMSA SportsCar Championship hebben ervoor gekozen hun auto’s voor 2026 te updaten, wat betekent dat de Hypercar- en GTP-grids er volgend jaar …Blijf lezen
- Max Verstappen: “Zou als F1-teambaas altijd een nummer één aanwijzen”on 25 december 2025 at 11:00
In 2025 waagde Red Bull opnieuw een gok om het probleem met het tweede zitje op te lossen, maar na twee tegenvallende weekenden werd Liam Lawson hardhandig vervangen door Yuki Tsunoda. Ook de Japanner wist geen constante prestaties en resultaten neer te zetten en werd voor 2026 gedegradeerd tot reservecoureur, waarna Red Bull de voorkeur gaf aan Isack Hadjar.Dat betekende dat Max Verstappen …Blijf lezen